פוסטים נוספים
Please reload

איך שולטים במחשבות

July 31, 2010

 

כמה פעמים חשבתם לעצמכם תוך כדי משחק מחשבות שליליות?

כל הטיה מחשבתית כגון:

חשיבה בשחור לבן – "זה לא היום שלי"

חיזוי העתיד – "אם אני לא אקלע עכשיו אז המאמן יוציא אותי"

מזעור החיוב  והגדלת השלילי, כל אלה עלולים לגרום לכם לשחק פחות טוב ולפספס את היכולת האמיתית שלכם על המגרש.

אז מה עושים?

המחשבות האלה כבר קיימות, כנראה שגם יהיה קשה להעלים אותן. הדרך היחידה להתמודד עימן הוא עבודה על שליטה במיקוד הקשב - פשוט לא לשתף איתן פעולה ולמלא את התודעה במחשבות חיוביות. דמיינו את השכן הטרדן, הלא הוא המחשבה השלילית, דופק על הדלת. עד היום, פתחתם לשכן את הדלת וגם אירחתם אותו למופת. עכשיו עליכם להחליט שלא לפתוח את הדלת. המחשבה לא תעלם בבת אחת כיוון שהשכן בהגדרתו טרדן וייתכן אפילו שבהתחלה הוא יגביר את הדפיקות. המטרה שלכם היא להפוך את הדפיקות הללו לרעש חסר תוכן ובמקביל למלא את עצמכם במחשבות חיוביות חלופיות כגון: "אז מה אם עשיתי פעולה לא טובה, עדיין הכל פתוח עבורי", "התאמנתי טוב במשך השבוע ולכן יש לי יכולת טובה" וכו'.

המוח הוא איבר שעובד כל הזמן ומציף אותנו במחשבות. אי אפשר לגרש מחשבות אולם ניתן להחליט במה אנו בוחרים להתמקד.  

אני ממליצה לכם לערוך טבלה. בטור הימני, כתבו את המחשבות השליליות שתוקפות אתכם לפני ובזמן המשחק. בטור השמאלי כתבו את המחשבות הטובות המחליפות. בחרו שתיים מתוך המחשבות הטובות הללו ושננו אותן לעצמכם בזמן אימונים ובזמן משחק. בכל פעם שתעלה בראשכם מחשבה שלילית, החליפו אותה מיד במחשבה הטובה.

שליטה במחשבה היא יכולת חשובה עבור כל שחקן במימוש היכולת שלו. עליכם להתאמן על כך לא פחות מהאימונים הפיזיים שאתם עורכים.

בהצלחה.

Share on Facebook
Please reload

צופית תדמור

 טלפון : 054-5825758