top of page

פוסטים נוספים

שיטות הרפייה - (שיטת ג'קבסון +דמיון מודרך)


הרפיה מסייעת להתמודד עם לחצים. להרפיה השפעה מצוינת על מצב רוחנו ובריאותנו. נמצא לעצמנו תנוחה נוחה, רצוי בישיבה על הכיסא עם גב זקוף. ישיבה כזאת מביאה לערנות ולמיקוד. מי שלא יכול לשבת עם גב זקוף - יכול לעשות את התרגיל על המזרון בשכיבה על הגב. כדאי להוריד משקפיים. שבו בנח בתנוחה סימטרית, בלי לשלב ידיים ורגליים. הגב ישר, נשען על הכיסא, שתי כפות הרגליים שטוחות על הרצפה, ידיים על הברכיים.

בשכיבה על הגב - רגליים נפרדות זו מזו, ידיים לצדי הגוף. עוצמים עיניים.

שלב א' - התמקדות בנשימה. נושמים בטבעיות - נשימות ארוכות, ללא מאמץ. (שהייה) מלווים את הנשימה פנימה והחוצה. שמים לב איך האוויר עובר בתוך הגוף. הנשימה זורמת בקלילות. ניתן לנשימה לרדת כמה שיותר כלפי מטה, לשקוע. ננשוף נשיפה ארוכה, ללא מאמץ.ושוב נשימה ארוכה ונשיפה.נדמיין, איך עם כל נשימה מתמלא הגוף ברוגע ובשלווה, ועם כל נשיפה משתחרר המתח - שיכבה אחרי שיכבה.

שלב ב' - הרפיית הגוף. שחררו את המתחים, נרפה את השרירים – כפות הרגלים, עוברים לאט-לאט על ברכיים, ירכיים, שרירי האגן, מותניים - משחררים את המתחים, מרפים את השרירים. מרפים את כל פלג הגוף התחתון.נעלה לאורך עמוד השדרה עד הראש, לאט-לאט, חוליה אחר חוליה. שרירי הגב משתחררים. משחררים את המתחים.השכמות משתחררות.הבטן רפויה ורכה, הנשימה עוברת בקלות. נכנס אל תוך חלל הבטן ונרפה מבפנים.אזור בית החזה נפתח ומשתחרר, מאפשר נשימה חופשית. כף יד ימין כבדה, חמימה ורכה. כף יד שמאל רפויה. ידיים כבדות. כתפיים שמוטות ורפויות.הגרון והצוואר משוחררים.נאפשר ללסת התחתונה ליפול, הלשון רפויה.שרירי הפנים משתחררים: הפה, השפתיים, האף, לחי ימין, לחי שמאל, עין ימין, עין שמאל, הגבות, המצח - משחררים את המתחים, מרפים את השרירים. המצח נהיה חלק.

נדמיין ידיים אוהבות ורכות על המצח. הן מלטפות את שער הראש מהמצח אחורה בתנועה איטית ורכה. גל של חמימות נעימה עובר מהקדקוד עד לכפות הרגליים: ראש, כתפיים וידיים, בית החזה והגב, הבטן, האגן, ירכיים, ברכיים, שוקיים, כפות רגליים. ועוד פעם.

גופך כבד ורגוע, את נושמת בקלות, את רגועה ושלווה.נשאר במצב זה מספר דקות, תוך הקשבה לנשימה הנכנסת והיוצאת בקצב טבעי.

כעת, כווץ את כפות הרגלים שלך חזק חזק – ושחררי, ושוב... כווץ את כפות הרגלים שלך חזק חזק – ושחרר. אתה מרגיש שכפות הרגלים שלך עכשיו נחות, רפויות. כווץ את שרירי האגן – החזק אותם חזק, יותר חזק – ושחרר. ושוב. כווץ ושחרר.

כווץ את שרירי הבטן התחתונה. כווץ, החזיק ושחרר (פעמיים)

העלה את הכתפיים שלך למעלה, הכי מכווצות- ושחרר. ושוב – העלה את הכתפיים גבוה, החזק אותם שם, עוד קצת – ושחרר. קמוץ את כפות ידייך חזק – ושחרר (פעמיים)

השען את ראשך לצד ימין ובאיטיות רבה, בתנועה סיבובית – העבר אותו לצד שמאל.

באיטיות , בצע סיבוב מלא עם ראשך. אתה לא ממהר לשום מקום, תרגיש את המתיחה בתנועה הסיבובית שאתה עושה. השען את ראשך קדימה, סנטר מנסה לגעת כמה שיותר קרוב לצוואר. ולאט לאט, העלה אותו בחזרה למרכז. העיניים שלך עצומות, רפויות, הפנים שלך רגועות. אתה רגוע ובטוח.

שלב ג' - דמיון מודרך. נדמיין את עצמנו ליד נחל של מים חיים. אלו מים מרפאים, מנחמים ומחיים. נכנס למים, אט-אט, ונחוש את כוחם המחדש והמרפא. נשכב בתוך המים, נזרים אותם על כל חלקי הגוף, מהראש אל הרגליים. המים זורמים בתוך גופינו בקרירות נעימה, מטהרים ומרפאים כל איבר ושותפים איתם הלאה את כל המתחים, הדאגות והלחץ.נחוש, איך המים מרגיעים ומרפאים את גופנו ואת נפשנו. שלווה ורוגע עוטפים אותנו. הנשימה קלילה וארוכה. מעלינו שמש נעימה וחמימה. קרניה מכילות את כל האנרגיה הדרושה לרפא ולאזן את גופנו ואת נפשנו. קרני השמש החמימות חודרות דרך צמרות העצים אל גופינו, מאירות ומחיות אותו. הגוף מתמלא באנרגיה, בכוח החיים, בשמחה. נראה את עצמנו יוצאים מהמים, גופנו בריא ושופע חיים. חיוך מאיר את פנינו. כל אחד יומר לעצמו: אני שלוו ורגוע. אני מודה על כל הטוב שיש לי. אני מרגיש מצוין מכל הבחינות. לאט-לאט, פותחים עיניים. שימו לב מה השתנה בינתיים בגוף, בתחושה.

bottom of page