top of page

פוסטים נוספים

חשיבות האימון המנטאלי

מה עושה את ההבדל בין שחקן בולט ומוביל לשחקן בינוני ומטה?

למרבית השחקנים בדרגות מקצועיות יש פחות או יותר את אותם נתונים: הם בעלי כושר גופני טוב, צברו ניסיון משחק, ובורכו בכישרון שליווה אותם מגיל צעיר.

רוב הזמן, השחקנים עוסקים בפיתוח היכולת הפיזית והטקטית שלהם וכתוצאה מכך, רבים מגיעים לשיאם מבחינת כושרם הגופני ומיומנות המשחק שלהם, אך למרות כל זאת, הם מתקשים להתקדם ולפרוץ הלאה.

ההבדל המשמעותי בין "עוד שחקן" לשחקן גדול מתבטא ביכולת המנטאלית ובביטחון העצמי שיש לשחקן. כלומר, עד כמה הוא מצליח להציג את היכולת האישית שלו באופן עקבי ולאורך זמן, ללא תלות גורמים חיצוניים כגון פחד מיריב חזק, השפעות שליליות מצד הקבוצה, קריאות מצד הקהל וכו'.

שחקנים המתעקשים לחשוב שהכישרון הוא זה שעושה את ההבדל משלים את עצמם היות ואם הכישרון היה המרכיב העיקרי, הרי שלא אמור היה להיות הבדל ביכולת השחקן בין המשחקים כיוון שכישרון הוא נתון קבוע ואינו משתנה ממשחק למשחק.

שחקן בעל יכולת מנטאלית נמוכה יתאפיין:

  • בחוסר יכולת להתמודד עם מצבי לחץ ופעמים רבות יודגש הפער בין יכולתו לשחק באימונים לבין ביצועיו במשחק האמיתי ("שחקן אימונים").

  • כשמשחק יתחיל לא טוב, הוא יתקשה לשפר את ביצועיו.

  • הוא יתקשה לשלוט ברגשותיו ולקבל ביקורת על טעויות שביצע.

  • מחשבותיו פסימיות וטורדניות כגון: "האם אני מספיק טוב?" "האם היריב חזק ממני?",

  • הוא מאבד ריכוז בקלות

  • ביטחונו העצמי נמוך

  • תמיד יהיו לו תירוצים

  • הוא יגיע למשחק לא בכדי לנצח אלא בכדי להימנע מטעויות.

לעומתו, שחקן בעל יכולת מנטאלית טובה יאמין בעצמו וביכולתו לשחק ברמה הגבוהה ביותר, לאורך כל המשחק. מתוך כך, הוא יצליח לשמור על רמת ריכוז, יהיה מוכן להשקיע מאמצים, גם כשכולם כבר עייפים או מחכים לכך שהמשחק יסתיים. הוא לא יחשוש לקחת סיכונים ולעתים גם לטעות וכתוצאה מכך, תרומתו לקבוצה תהיה משמעותית.

ביטחון עצמי ואמונה ביכולת ניתן לבנות, גם אצל שחקן בוגר. כל שעליך לעשות הוא לזהות את הצורך ולפעול בהתאם.

אם זיהית בעצמך מאפיינים המצביעים על יכולת מנטאלית נמוכה, נצל את זמן הפגרה להשקיע במקביל לפיתוח שרירי הגוף, גם בפיתוח "שריר הראש".

הפגרה היא אינה לשם "התפגרות", כלומר: חוסר עשייה ורביצה מוחלטת. זוהי הזדמנות עבורך לנתח את העונה שחלפה ולהתמקד בנקודות החוזק והתורפה שעליך לשפר מבחינה פיזית ומנטאלית כאחד.

בהצלחה

bottom of page